Booking.com
Home » Novetats

Novetats

ParkingAparkivoli baixa els preus coincidint amb l’inici de la temporada d’estiu

El Parking Aparkivoli, l’aparcament pioner a l’aeroport de Girona ha rebaixat les seves tarifes coincidint amb la recuperació de vols a l’aeroport, prevista per principis d’abril i que s’allargarà fins a finals d’octubre. Amb aquesta rebaixa , el cap de setmana de divendres a diumenge passa a 20 euros i el preu de 8 dies a 45 euros. (www.aparkivoli.cat)

Comença la temporada d’estiu amb 40 destinacions

A principis d’abril arrenca la nova temporada d’estiu de l’aeroport, ara ja consolidat com a aeroport de destinació turística.

Queden enrera els anys en els que la gent de Girona i els voltants agafava avions a l’aeroport per anar a un munt de destinacions. Ara aquella tendència que volia dir que de cada 4 reserves 3 es feien des de IP’s catalanes, ara ha canviat i és just al contrari: de cada 4 reserves només una (o menys) es fan des d’IP’s de les nostres comarques o del sud de França. Qui fa servir doncs els vols des de Girona? Doncs la majoria son clients britànics i irlandesos, tenint en compte que la majoria de vols provenen de ciutats d’aquests països. Aquí, a més, cal afegir-hi els vols noliejats que provenen bàsicament de les illes britàniques.

A l’estiu l’oferta de la holandesa Transavia i la rusa Pobeda donen un toc d’exotisme a tot plegat, però la mare dels ous continua essent Ryanair, amb un ritme, això sí, molt inferior als mítics anys 2007 i 2008.

L’encant que tenien destinacions com Eivissa, Tenerife, Marraqueix o Roma, no es pot combatre amb Bremen, Bratislava o Rabat. Els francesos volen volar des de Girona per anar de vacances al sol i la gent d’aquí no sembla que li vingui molt de gust d’anar a passar una setmana a Irlanda. Ens hem doncs d’acostumar a tenir un aeroport-cementiri els mesos d’hivern i a intentar facturar els doblers, com fa des de sempre el sector turístic, durant els 6-7 mesos de la temporada d’estiu.

Mentre estiguem pendents del que els altres han de fer per nosaltres, no cal ni baixador del TGV, ni cap més inversió que no s’hagi ja fet fins ara: aparcament sense cotxes, plataforma d’aparcament d’avions sense avions, botigues de l’aeroport tancades, mínimes connexions amb transport públic, i desenes de treballadors a l’atur, ERO’s o contractes fix-discontinus.

Gaudim doncs tots plegats d’aquests mesos que venen i tant de bo que Ryanair publiqui ben aviat les connexions per l’hivern vinent i així ens quedem de nou tots una mica més tranquils.

El baixador del TGV a l’Aeroport de Girona: crónica d’un fracàs anunciat

Article d'opinió sobre la notícia de PuntAvui del 25/07/18

Malgrat el que digui en Ricard Font, antic cap de Ports de la Generalitat i ara cap del Trens, fer un baixador del TGV a prop de l’aeroport seria una inversió tan inútil com els sobredimensionats aparcaments de cotxes i la sobredimensionada plataforma d’aparcament d’avions. A no ser que hi hagi interessos ocults, no hi ha cap persona amb dos dits de front que justifiqui aquesta inversió-brindis al sol.

Si a l’aeroport hi passen cada any 2 mil·lions curts de passatgers (1milió que hi arriben i 1 milió que marxen), no s’enten que, segons l’estudi d’una universitat anglesa, que es veu que hi entén molt, la previsió sigui que 900 mil passatgers agafaran el TGV per anar a Barcelona.

Quedarà doncs poca gent que agafi taxis, autobusos o la gran flota de vehicles de lloguer que només fa que augmentar.

Hi ha un gran error bàsic de plantejament si volem ser un mínim de rigorosos: ningú agafa consecutivament un avió i un tren d’alta velocitat. Ni aquí ni enlloc. Si la gent vol anar d’Amsterdam a Barcelona agafa un avió que faci aquesta línea i si vol anar a Roses, agafa un Amsterdam-Girona i un cotxe de lloguer o un taxi (de transport públic no n’hi ha a quasi enlloc des de l’aeroport de Girona).

Abans potser sí que hauria interessat, quan no hi havia low cost a Barcelona, però ara? A Girona hi ha una bona connexió amb autobús fins al centre de la ciutat de Barcelona a un preu raonable, amb bons horaris i sortint des de pocs metres de la terminal.

Si primer es fa el baixador abans de tenir constància que hi ha algunes companyies interessades en establir-se a Girona, estarem fent el passarell, invertint diner públic en una estació clàssica dels AVE: molta pompa i poc client.

Easy Jet a Girona?

Respecte a la possibilitat d'operar des de Girona, Géndara va explicar que els passatgers prefereixen aeroports propers a la seva destinació. Per això, davant els plans del Ministeri de Foment de convertir l'aeroport de Girona en una pista més de l'aeroport del Prat i potenciar-hi l'arribada de l'alta velocitat, Gándara va afirmar que «no tanca la porta» a operar a l'aeròdrom de Vilobí d'Onyar, tot i que va deixar clar que la seva prioritat és operar en aeroports propers a la seva destinació, ja que és el que demanen els clients de la companyia.

Ryanair: amor de conveniència

La història conjunta de la línia aèria irlandesa i de l'aeroport va ser la d'un èxit absolut que va arribar a col·lapsar els accessos i aparcaments - Aena va respondre amb inversions per més de 150 milions - Amb Ryanair, Girona va assolir l'estatus d'aeròdrom «top 10», amb més trànsit que en ciutats com Sevilla o Bilbao.

Veure la història completa a DiarideGirona.